Tuesday, April 2, 2013

Drugačni, vendar ne manjvredni.

Vsi poznamo Ensteina, Van Gogha, Nikolo Tesla in mnoge druge, ki so na svojem področju bili geniji. Nekateri so mnenja da če bi živeli danes, bi jim postavili eno izmed motenj, ki se imenuje avtizem.

Pred nekaj desetletji je bil avtizem redek; 3-4 na 10.000 otrokov se je rodilo z to motnjo. Takrat so menili, da so vzrok hladne matere, ki zavračajo in ne vzljubijo otroka. Seveda je to le mit.
Danes so številke višje; rodi se en na 166 otrok. Vzrok ni popolnoma znan. Nekateri menijo, da se takšni rodijo, nekatere matere so ugotovile, da se sprememba začne z cepivi. Ugotovitev je veliko, ampak pri tem tudi vedno ostane. Zakaj ta motnja in zakaj ravno določenim otrokom? To še ni znano.

Jaz sem za to motnjo že slišala, ampak se nisem poglabljala v to. Potem sem pogledala film Rain Man, ki mi je segel do srca. Ampak se tudi nisem ravno ukvarjala s tem, kaj točno je avtizem. Dokler mi brat ni rekel, naj pogledam biografijski film Tample Grandin (2010). Vprašala sem kdo je Temple Grandin in rekel mi je da avtistka (Tega izraza ne bom uporabljala, ker avtizem je le del osebe; je pa ne določa. ) Mislila sem si v redu, ko bom imela čas bom si ogledala film. Z včerajšnjim brskanjem po internetu pa sem zasledila, da je danes dan avtizma. Dan, da ozavestimo še ostale ljudi, da ne bo čudnih pogledov in nerazumevanje teh otrok in staršev. Oni namreč morejo res veliko dati skozi. Zato sem se odločila, da si ogledam ta film, ki je fantastični. Moje očke pa so se spet orosile. Jaz pa sem postala zagnana, da želim še več zvedeti o tem. Prvo sem prebrala ogromno o avtizmu in zgodbe staršev teh otrok. Potem sem prebrskala čudovito gospo Tample Grandin, ki je vse to dala skozi in ki danes uči na eni izmed univerz in je tudi znanstvenica na področju živinoreje. Leta 2010 je bila  na TED pogovorih, kjer je dobila stoječe ovacije. Pa je oseba z avtizmom, kateri so pri komunikaciji zelo, zelo slabi in ki niso socializirani, ampak so najraje sami. Veliko zanimivega in pametnega je povedala v videu, zato ga tudi delim z vami:

http://www.ted.com/talks/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds.html

Seveda, se pa moremo zavedati, da so tudi hujše oblike avtizma in da je malo otrok konča z to genialnostjo, ki jo vidimo v filmih. Vendar mislim, da se s potrpežljivostjo in vztrajnostjo, lahko veliko da. Ker ti otroci so razviti samo na nekaterih področjih in če to področje negujejo in ostala dopolnjujejo, iz njegovega področja, se lahko veliko izcimi. 

Med brskanjem sem bila tudi zelo vesela, ker je center za avtizem tudi v Mariboru. Ampak sem se uštela. Ta ne deluje že eno leto, saj zaradi tega, ker jih država ni finančno podprla, z storitvami niso morali nadaljevati. Čeprav se je pri otrocih videl napredek. Tudi ostale spletne strani so zaspale in že kakšno leto, se o tem ne piše in govori. Ali tega sindroma več ni? Ali se starši znajdejo? Ali je vse vtihnilo z razlogom? Ali enostavno nočejo, da bi se nekateri otroci razvijali v genialce?
Kaj se dogaja?

Love, Evelina


9 comments:

  1. V petek je bil ta film na TV, sem ga tudi sama pogledla, in je zares vreden ogleda! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rain Man je bil po tv-u, ne? Ker za Temple Grandin si ne bi mislila (:

      Delete
  2. Ne, Temple :) na začetku mi ni blo jasno za kaj se gre, samo se potem lepo razvije zgodba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skoraj ne morem verjet. Ker je iz leta 2010, pa je tak hitro na tvu. Samo tudi odvisno na katerem programu.. Ja meni je zelo lep film.

      Delete
    2. Aja? Pol je pa res hitro zunaj. Bila je na Pop TV :)

      Delete
    3. Woow, zdaj si še me je presenetila in pop tv tudi :P Večinoma gledamo 10 - 20 let stare filme :D

      Delete
  3. Jaz sem imela sošolca, ki je rahlo avtističen in zna računat kot kalkulator (na primer 1.876 / 86 ali kaj podobnega). Noro :) zanimivo ljudje so to, le da se morda težje znajdejo v socialnem življenju. Sicer pa o tem govori tudi The curious incident of a dog in the night-time, meni je to ena najljubših knjig ever! Rain man je pa itak klasika <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adijo, svetovno.! Mogoče se lotim še knjige, hvala (:

      Delete
  4. Couldn't read it :(

    Love,

    Rowan

    www.redreidinghood.com

    Ps: Enter my GIVEAWAY for a chance to win one of the two By Cleo statement necklaces!

    ReplyDelete