Saturday, May 11, 2013

Beograd: ZOO

Saj ne bi objavila pa bom. Zakaj? Ker sem nazadnje preden sem obiskala Beograjski živalski vrt, bila samo v Ljubljanskem, pa še to v drugem razredu, tako da se ne spomnim ničesar. Razen to da so mi dali kačo okoli vratu. Da sem bila edina punca, ki je ni bilo strah in da sem takrat kače tudi zelo vzljubila. In to tako zelo, da sem od takrat dalje pravila, da so moje najljubše živali.


 
Zdaj pa nekaj o samem živalskem vrtu v Beogradu.
Nisem imela pričakovanj. Prišla, videla, dobila solzne oči in odšla domov svobodno, z tistim grenkim "Kaj res?"
Kaj res, more na tisoče živali trpeti v premajhnih kletkah, v največji vročini z svojim že tako debelim kožuhom? Kaj res se morejo kazat nam in dejansko pozirat, da smo mi srečni? Kaj res morejo tam družine trkat po tistih steklih in vzeti še živalim tisti mir, ki ga imajo? Res se moreš z živalmi pogovarjat kot z neko neumno igračko? Kaj res morejo levinje hodit od sence do vrat - nekega 2m x 5m prostora, kjer spijo v miru na senci in to 5 levinj ena poleg druge. Ostale pa čakajo kdaj se bodo one naspale, da bodo prišli na vrsto. Pri tej sceni sem dobila solzne oči. Ali pa velikega ptiča z širino kril en meter, pa jih v kletki nemora uporabljat. Prosim povejte mi, da sem šla skozi napačna vrata.

Razumem, da je to neke vrste lahko tudi izobraževalna stvar. Da je lepo otroka pripeljat in mu pokazat vse te živali, jih poučit in razložit ter pripovedovat. Samo le malo staršev je bilo videti početi to. Pa s tem se strinjam samo, če živali živijo v normalnih pogojih.

V Beogradu žal tega najbrž nikoli ne bomo videli. Imajo pač stisko s prostorom. Imajo pa lepo ograjo, z mozaiki vseh živali, ki so ironično, ampak tudi tukaj stisnjene v neke male kvadratke.

 








Ste bili v kakšnem ZOO-ju, kjer je stanje lepše? Mogoče mi zna kdo povedat, kako je v našem? Ste že bili v Beograjskem? Kaj vi mislite o tem?

Hvala za odgovore (komentarje).

Love, Evelina

18 comments:

  1. Joj jaz sem pa ena izmed tistih, ki ne prenesejo kač. Enostavno ne prenesem niti pogleda nanje. Nevem, strašno se jih bojim :(

    Pa obožujem živali, ampak bolj tiste z dlako :)

    Ja, v Berlinskem je veliko boljše... Tam sem bila dvakrat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spodaj od Madsquidd-a imaš komentar, ki ti lepo razloži kako je z kačami in jaz se strinjam z njim :P
      Me pa veseli,da je drugje lepše poskrbljeno za živali (:

      Delete
  2. Naš živalski vrt ni dosti boljši, sem pa tudi jaz bila popolnoma navdušena nad tistim ameriškim gožem, ki je v Lj.

    V nekem normalnem, razvitem svetu, imajo živalski vrtovi sistem habitatov in ne ograd/kletk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Škoda da ni nič boljši. Mogoče grem enkrat preverit (: Ja to je vsekakor boljše za živali..

      Delete
  3. Katja, kač se ti res ni potrebno bat. Potrebno je spoštovanje do živali, tako kot pri psih, ki jih ne poznaš ali kakšni drugi živali :)
    Evelina, v Jakarti je bil ZOO res dober, lepo poskrbljeno za živali, na Dunaju pa priznam, da nisem gledal iz tega vidika in opazoval kako je poskrbljeno za živali, spomnim se le, da je bil velik in lep ZOO. Kar pa ne morem trdit za naš Mariborski akvarij terarij, ki je totalni fail na celi črti! Žalostno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skoraj 100% sem bila, da imajo v Indoneziji bolj poskrbljeno za živali. Že to da je velik pomeni veliko... Kak si sploh lahko prišel na naš akvarij. Tam je res žalostno.

      Delete
  4. Meni je najlepši dunajski ZOO, res priporočam obisk, če boš kdaj imela priložnost :)

    ReplyDelete
  5. Dokler se boš slikala in slona uporabljala za ozadje, ne kupim niti enega komentarja o tvojih solzah in sočutju do živali, ki so v živalskem vrtu. Če kaj sovražim je svetohlinstvo in čutenje trpljenja in govorjenje o svobodi, obenem pa si šla tja, kupila karto in s tem podprla to zapiranje v kletke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slon v Beogradu je bil na začetku in je edina slika, ki jo imam na kateri sem jaz. Proti koncu so bile levinje pri katerih se nisem zjokala, sem pa tako kot sem napisala dobila solzne oči. Kot sem pravtako zgodaj napisala, sem bila "prvič" v ZOO-ju in če tega ne vidiš nemoreš sodit. Če tega ne občutiš, ne moreš o tem pisat. To je z moje strani. Dejansko pa jaz na blogu pišem o tem kar sem, kako kaj občutim, kaj vidim. Meni je prav vseeno ali ti to kupiš ali ne. Ker jaz nič ne prodajam in nobenega nočem podkupit. Če mi pa očitaš, da sem svetohlinska, pa to ni moj problem ampak tvoj. Vesela sem, da sem to videla z mojimi kritičnimi očmi in ko bom imela priložnost bom šla še v drug ZOO, da vidim če je tam res boljše, če tam res poskrbijo za živali tako kot je treba. S tem ne bom nič podprla. Mogoče bom si le malo oddahnila, če je res boljše. Če pa ni bom pa še toliko bolj proti in o tem pripovedovala in govorila.
      Če tega ne bi videla, o tem ne bi pisala. Če o tem ne bi pisala, ne bi dala pomembnega sporočila ljudem. Ker nekateri žal te sramote ne vidijo - so slepi in jim včasih mi, ki to vidimo, pokazemo poti, da se oni sami odločijo po kateri bodo šli in s kakšnimi očmi bodo gledali. Hvala za komentar (:

      Delete
  6. V zagrebu je supwr. Preberi si moj blog :)

    ReplyDelete
  7. Nice photo-report about the Belgrade zoo. Please excuse my use of English, as I unfortunately don't understand too much of your beautiful language.

    Greetings and "hvala" from Greece.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alexandros, you dont understand too much of my language but you know, how to say thank you and this is soo nice.
      And this is the most beautiful comment on my blog. Thank YOU.!

      Delete
  8. V Lj zoo ju ni nič kaj boljše.
    Najbolj se mi smilijo levi in leopard, saj imajo res premajhne ograde:/

    Všeč mi je bil zoo v Gradcu (Herberstein) in pa v Tuniziji.
    Si pa zelo želim v bližnji prihodnosti obiskati zoo na Dunaju.

    ReplyDelete
  9. Meni je bil najlepši Schönbrunn - živalski vrt na Dunaju. Pravi užitek se je sprehajati po njem in raziskovati :)

    ReplyDelete
  10. Podpiram živalske vrte, ki skušajo ohranjati neko vrsto, pomagajo pri razmnoževanju itd ... V ljubljanskem nisem bla že dolgo, se mi itak para srce, ko vidim boge živali v kletkah. Drgač pa tkole sred mesta, s pomanjkanjem prostora ... Raje zaprite tiste, ki so jih zaprli pa bomo vidli, kako se počutjo!

    ReplyDelete